Img

انبردست ابزاری ضروری است که به طور حتم در هر خانه ای وجود داردکه برای طیف وسیعی از کارها استفاده می شود،از جمله بریدن و شکل دادن به سیم ها، گرفتن پیچ و مهره،برداشتن میخ و موارد دیگر.

برای هر کاری یک انبر دست وجود دارد اما مانند هر ابزاری،تصمیم گیری در مورد اینکه به کدام یک از آنها نیاز دارید می تواند یک مشکل واقعی باشد.

اگر در انتخاب انبر مورد نیاز خود تردید دارید، ما راهنمای کاملی برای رایج‌ترین انواع انبردست‌ها به شما ارائه می دهیم.

قطعات انبردست

ابتدا، درک قسمت های کلیدی یک انبردست و عملکردهای فردی آنها مهم است. این قطعات ممکن است از انبردست به انبردست کمی متفاوت باشد.

  • نوک – نوک انبردست
  • دستگیره لوله - برای گرفتن اجسام گرد مانند لوله استفاده می شود
  • کاتر - معمولا برای برش سیم و کابل استفاده می شود
  • فک - انتهای کار انبر که برای گرفتن استفاده می شود
  • نقطه محوری (یا تکیه گاه) - این جایی است که دو دسته در یک لولا به هم می رسند و به دسته ها اجازه باز و بسته شدن می دهند. به نوبه خود، این به فک اجازه می دهد تا باز و بسته شود تا کار خود را انجام دهد
  • دستگیره ها - این قسمتی است که شما در دست دارید. اینها می توانند منحنی یا مستقیم باشند

 

انبر کلاغی

این انبردست که اغلب در انگلستان انبر پمپ آب نامیده می شود، اما گاهی اوقات به عنوان انبردست با دماغه زاویه دار، زبانه و  شیار مشترک شناخته می شود، این انبردست برای کار بر روی اجسام بزرگتر مانند لوله ها ایده آل است.

دارای آرواره های دندانه دار در 45 تا 60 درجه و دهانه های قابل انبساط، برای گرفتن اجسام بزرگ و نگه داشتن آنها در محل ایده آل هستند و در اندازه های مختلف موجود هستند.

انبر کلاغی

سیم چین

این انبردست ها با داشتن انتهای بسیار تیز و دسته های محکم، برای بریدن انواع سیم ها و همچنین چین دادن و جداسازی ایده آل هستند.

 

آنها یک ابزار ضروری برای برقکارها یا کسانی هستند که به سادگی کارهای مبتنی بر سیم کشی را در اطراف خانه انجام می دهند. برش های جانبی ممکن است دماغه های بلند، خمیده یا کوتاه داشته باشند و برش های انتهایی را می توان روی سیم، پرچ و پیچ و مهره استفاده کرد. انواع مختلفی از تیغه های برش، چین و جداسازی موجود است

سیم چین

انبر قفلی

انبر قفلی عملکردی مشابه آچار انجام می دهد، با یک پیچ خرطومی که به شما امکان می دهد انبردست خود را در موقعیت خود قفل کنید تا از لیز خوردن آنها جلوگیری کنید. انبر قفل دارای یک رها کننده است که می تواند قفل را باز کند و دارای فک های دندانه دار برای چسبندگی بیشتر است.

 

انبرقفلی

انبر دم گرد جواهر سازی

انبر دم گرد جواهر سازی برای تغییر شکل سیم، صاف کردن یا خم کردن آن، و همچنین چسباندن "مهره های چین دار" استفاده می شود. چنین مهره‌هایی برای نگه‌داشتن ضمیمه‌ها در جای خود استفاده می‌شوند - «چین» به معنای اتصال از طریق فشرده‌سازی است.

انبر دم گرد جواهر سازی به طور گسترده توسط جواهرسازان استفاده می شود.

 

دم باریک

انبر دم باریک مدل ظریف تری است که توسط برق کاران و مهندسان برای گرفتن، خم کردن، شکل دادن و بریدن سیم ها در فضاهای محدود مانند جعبه های برق استفاده می شود. صنعتگران و طراحان جواهرات نیز از آنها استفاده زیادی می کنند. آرواره‌های کشیده معطف  به کاربر امکان می‌دهند اجسام کوچک را برداشته و وارد مناطقی شود که دسترسی به آن سخت است. برش معمولاً در نزدیکی نقطه محوری انجام می شود.

دم باریک