جستجو در مقالات مجله جعبه ابزار

مطالب پیشنهادی

تفاوت کارواش ذغالی و کارواش دینامی(القایی)

تفاوت کارواش ذغالی و کارواش دینامی

همانطور که میدانید کارواش انواع متفاوتی دارد که بسته به نوع موتور و کارایی که دارد به چند دسته تقسیم مانند کارواش خانگی،کارواش دغالی و دینامی میشوند،در این مقاله قصد داریم تفاوت کارواش ذغالی و کارواش دینامی را برای شما بیان کنیم:

برای شناخت انواع کارواش میتوانید مقاله “کارواش چیست” را مطالعه کنید.

آیا کارواش ذغالی با کارواش دینامی(القایی) با هم تفاوت دارند؟

قبلا راجع به عملکرد هر کدام توضیحات لازم را دادیم اما توجه داشته باشید که کارواش هایی که با موتور های دینامی کار می کنند نسبت به کارواش هایی که با موتور های ذغالی کار می کنند عملکرد بهتری دارند اما هر کدام از آن ها برای کاربرد های خاصی طراحی و تولید شده اند. این دو دستگاه با هم تفاوت هایی دارند که در اینجا تفاوت های آن ها را ذکر کردیم تا شما هم در حین خرید آن ها با توجه به نیاز و کاربرد آن ها بتوانید بهترین خرید را داشته باشید برخی از این تفاوت ها شامل موارد زیر می باشد:

  • کارواش های دینامی نسبت به ذغالی صدا و لرزش کمتری دارند. زیرا با توجه به وجود ذغال و تماس آن با روتور در کارواش های ذغالی صدا و لرزش بیشتری ایجاد می شود.
  • کارواش های القایی وزن بیشتری دارند و از کارواش های ذغالی سنگین تر هستند. از آنجایی که ساختار موتور های دینامی پیچیده تر است، اندازه و وزن بیشتری دارند.
  • طول عمر موتور کارواش های دینامی از کارواش های ذغالی بیشتر می باشد. زیرا در کارواش های ذغالی بین موتور و ذغال اصطکاک ایجاد می شود و این اصطکاک سبب فرسایش بیشتر و کاهش طول عمر نهایی دستگاه می شود.
  • هزینه مربوط به تعمیرات و تعویض قطعات موتور ذغالی کمتر از تعمیر موتور های دینامی می باشد. کارواش های ذغالی به علت وجود فرسایش بیشتر تعداد دفعات بیشتری نیاز به بررسی و تعمیر دارند اما هزینه این تعمیرات کم است در حالی که کارواش های دینامی به دلیل پیچیدگی موتور های دینامی، هزینه تعمیرات آن زیاد است اما خیلی کم نیاز به تعمیر پیدا می کند.
  • توجه داشته باشید که کارواش های ذغالی توان خروجی محدودی دارند و در مدل های قدرتمند تر از 150 بار معمولا از موتور های دینامی استفاده می شود.
  • از آنجایی که کارواش های القایی با ذغال کار نمی کنند پس اصطکاک، جرقه و حرارت کمتری را در طول کارکردن موتور ایجاد می کنند به همین دلیل برای طولانی مدت و به طور مداوم می توان از آن استفاده کرد در حالی که موتور های کارواش های ذغالی این گونه نمی باشند و بعد از کار مداوم و طولانی مدت موتور آن داغ می کند و آسیب می بیند.
  • کارواش های ذغالی از قیمت مناسب تری نسبت به کارواش های دینامی برخوردار هستند به همین دلیل در بازار طرفداران زیادی دارد. افرادی که قیمت برای آن ها مهم می باشد می توانند کارواش های ذغالی را خریداری کنند زیرا کارواش های دینامی قیمت بالاتری دارند.

در آخر توجه داشته باشید که کارواش های دینامی مصرف آب بیشتری دارند زیرا موتور های دینامی قدرت بیشتری نسبت به موتور های ذغالی دارند و در نتیجه منجر به مصرف آب بیشتری می شود.

نحوه صحیح استفاده از انواع کارواش

برای انواع کارواش و آبی که برای شستشو وارد آن می شود محدودیت وجود دارد و حداکثر دمای تعیین شده برای آب ورودی به کارواش معمولا 40 درجه سانتی گراد می باشد. اگر شما آب را با بیشتر از این دما وارد دستگاه کارواش کنید ممکن است قسمت های حساس دستگاه آسیب ببیند. اما در برخی از نمونه های این دستگاه امکان گرم کردن آب وجود دارد که با استفاده از تنظیمات دستگاه می توانید آب را تا دمای دلخواه گرم کنید. توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از دستگاه سبب خرابی دستگاه کارواش می شود پس سعی کنید بعد از هر بار استفاده از دستگاه مقداری به آن استراحت بدهید. در صورتی که فکر می کنید فشار آب کم است می توانید با عوض کردن نازل فشار بیشتری را به دست آورید.

سوالات متداول

کدام نوع کارواش عملکرد بهتری دارد؟

کارواش هایی که با موتور های دینامی کار می کنند نسبت به کارواش هایی که با موتور های ذغالی کار می کنند عملکرد بهتری دارند اما هر کدام از آن ها برای کاربرد های خاصی طراحی و تولید شده اند.

دمای مناسب آب برای استفاده در کارواش چقدر است؟

حداکثر دمای تعیین شده برای آب ورودی به کارواش معمولا 40 درجه سانتی گراد می باشد. اگر شما آب را با بیشتر از این دما وارد دستگاه کارواش کنید ممکن است قسمت های حساس دستگاه آسیب ببیند.

مقاله برایتان مفید بود؟

لایک
دیدگاه شما در مورد مقاله؟
مطالب مرتبط

جدیدترین‌ها

0دیدگاه ثبت شده، نظر شما چیه ؟

0دیدگاه ثبت شده، نظر شما چیه ؟