Img

دریل‌ها امروزه جای خود را برای انجام کارهای صنعتی مختلف باز کرده و برای مصارف خانگی و حرفه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرند. کیفیت نتیجه نهایی کار تا حد زیادی به کیفیت و توانایی دریل بستگی دارد؛ به همین دلیل انتخاب بهترین دریل موجود در بازار می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد.

یک دریل خوب باید علاوه بر داشتن ویژگی‌های متناسب با کار شما، توسط بهترین تولیدکننده نیز تولید شده باشد؛ به همین دلیل است که شناخت بهترین مارک دریل نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای شناخت بهترین برند موجود در بازار، می‌توانید پرفروش ترین دریل را بررسی کرده و آن را برای خود خریداری کنید؛ چرا که به احتمال زیاد این دریل امتحان خود را پس داده و بسیاری از افراد از خرید آن تجربه‌خوبی داشته‌اند. در این مقاله می‌خواهیم یک راهنمای جامع برای خرید انواع دریل در اختیار شما قرار داده و شما را در این مسیر همراهی کنیم.

آنچه که در این مطلب می خوانید: [ پنهان ]

 

آشنایی با انواع دریل موجود در بازار

امروزه دریل‌ها در انواع مختلف دستی، بادی، برقی و شارژی تولید شده و نیازهای ما را برطرف می‌کنند؛ این ابزارها با توجه به قدرت خود می‌توانند برای سوراخ کردن انواع سطوح به‌کاررفته و در انجام کارهای مختلفی مانند نصب پرده یا لوستر یا مواردی ازاین‌دست به ما کمک کنند.

برای خرید بهترین دریل موجود در بازار، باید با انواع آن‌ها آشنا شده و مزایا و معایب هریک را بشناسید. به همین دلیل در این بخش می‌خواهیم بهترین نمونه‌های دریل را برای انجام کارهای خانگی و حرفه‌ای به شما معرفی کنیم.

دریل پیچ‌گوشتی شارژی

یکی از ساده‌ترین انواع دریل موجود در بازار، دریل پیچ گوشتی شارژی است. این نوع از دریل‌ها بیشتر در مصارف خانگی و برای انجام سوراخ‌کاری‌های کوچک به کار می‌روند؛ همچنین از آن‌ها می‌توان برای باز یا بستن انواع پیچ‌ها نیز استفاده کرد. دریل‌های پیچ‌گوشتی برای انجام کارهای نجاری سبک نیز کاربرد داشته و با توجه به نوع مته خود، می‌توانند در چوب یا فلز نفوذ کنند.

دریل پیچ گوشتی شارژی

مزایای دریل پیچ‌ گوشتی شارژی

  • عدم نیاز به پریز برق در حین انجام کار
  • حمل‌ونقل آسان و دامنه حرکتی گسترده
  • امکان کنترل کردن عمق سوراخ
  • وزن سبک
  • قدرت کافی برای ایجاد سوراخ در چوب و فلز
  • مناسب برای باز و بسته کردن انواع پیچ‌ها

معایب دریل پیچ‌ گوشتی شارژی

  • مته ضعیف برای کار بر روی مصالح و سطوح سخت
  • گشتاور و سرعت کم نسبت به دیگر دریل‌های موجود در بازار

در مقاله « بهترین دریل شارژی » می‌توانید ویژگی‌های یک دریل شارژی خوب، انواع و مزایای مختلف آن را نسبت به انواع دیگر دریل‌ها مطالعه کنید.

دریل چکشی یا ضربه ای

اگر به دنبال دریلی هستید که بتوانید به‌راحتی با آن بر روی سطوح سخت کار کرده و هیچ سیمی هم مزاحم کار شما نباشد؛ بهترین دریل برای شما نمونه شارژی چکشی است. با استفاده از این دریل می‌توانید پیچ و مهره را شل و سفت کرده و در سطوح سخت نفوذ کرد؛ این ویژگی به دلیل استفاده از مکانیزم چکشی برای افزایش عمق سوراخ و کار بر روی سطوح سخت است. ظرفیت باتری دریل چکشی به‌طور مستقیم بر روی مدت‌زمان کار با آن تاثیرگذار است؛ به همین دلیل باید بهترین مارک دریل را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که بیشترین ظرفیت باتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

دریل چکشی یا ضربه ای خوب چه ویژگی دارد؟

مزایای دریل شارژی چکشی

  • سرعت عمل بالا در باز کردن یا بستن پیچ‌ها بدون نیاز به صرف نیروی اضافه
  • مناسب برای کار با انواع سطوح سخت
  • قابل‌حمل و سبک‌وزن

معایب دریل شارژی چکشی

  • امکان توقف در حین کار به دلیل استفاده از باتری
  • قیمت بالاتر نسبت به دیگر محصولات مشابه

دریل چکشی سیم‌دار

این محصول درواقع ترکیبی از دریل و چکش است که کار شما را در برخورد با مصالح ساختمانی و سطوح سخت آسان می‌کند؛ حسن دریل چکشی سیم‌دار این است که شما در حین کار نگران تمام شدن باتری و توقف سوراخ‌کاری نبوده و می‌توانید در صورت دسترسی به پریز برق تا مدت‌زمان دلخواه به کار خود ادامه دهید.

در کنار این‌ها قدرت این نوع از دریل‌ها نیز معمولا نسبت به نمونه‌های شارژی بیشتر است. این نوع از دریل‌ها نیازی به باتری نداشته و توان آن‌ها برحسب وات بیان می‌شود؛ واضح است که هرچه توان این دستگاه بیشتر باشد، قدرت بیشتری در نفوذ به سطوح خواهد داشت.

مزایا و معایب دریل چکشی سیم دار چیست؟

مزایای دریل چکشی سیم‌دار

  • مناسب برای کار بر روی سطوح سخت
  • سرعت چرخش بالا
  • قدرت زیاد
  • بدون نیاز به باتری و عدم توقف در حین کار

معایب دریل چکشی سیم‌دار

  • وزن نسبتا زیاد
  • محدودیت در حرکت به دلیل داشتن سیم
  • امکان بروز حوادث در اثر برخورد با سیم

دریل بتن کن

بهترین دریل برای کار بر روی سطوح سخت مانند بتن، دریل بتن کن است، این محصول قدرت بسیار زیادی داشته و سرعت بالایی در چرخش دارد. به‌علاوه برای نفوذ بهتر به داخل بتن، دارای عملکرد چکشی بوده و برای کار بر روی موادی با تراکم بیشتر گزینه مناسبی است.

البته وجود این عملکرد چکشی مانع از استفاده از این دریل بر روی سطوح ضعیف‌تر نخواهد شد؛ زیرا شما می‌توانید در زمان نیاز آن را غیرفعال کنید. البته دقت کنید که قدرت زیاد این دریل ممکن است به سطوح ضعیف‌تر آسیب وارد کند؛ بااین‌حال پرفروش ترین دریل برای کار بر روی سطوح سخت است.

مارک بهترین دریل بتن کن چیست؟

مزایای دریل بتن کن

  • قدرت بسیار زیاد برای تخریب بتن
  • قابلیت تخریب به‌صورت ضربه‌ای و چکشی

معایب دریل بتن کن

  • کارایی محدود در مقایسه با سایر دریل‌ها
  • وزن و حجم بالا
  • حمل‌ونقل مشکل

دریل ستونی

دریل ستونی یا دریل ایستاده در کارهای خانگی کاربردی نداشته و مناسب استفاده در کارگاه‌ها یا کارخانه‌ها است؛ زیرا این محصول در جای خود ثابت بوده و نمی‌توان آن را جابجا کرد. سوراخ‌کاری با استفاده از این نوع دریل به‌صورت عمودی انجام شده و باید قطعه را بر روی صفحه موردنظر ثابت کردهمچنین برای ایجاد سوراخ‌های زاویه‌دار، بهترین دریل از نوع ایستاده است؛ زیرا تسلط کافی را در حین کار برای شما فراهم کرده و می‌توانید به‌راحتی جهت فرود مته بر روی قطعه را تنظیم کنید.

 

مزایای دریل ستونی

  • دقت سوراخ‌کاری بالا
  • امکان کنترل آسان و انجام کار بدون انحراف

معایب دریل ستونی

  • عدم امکان جابجایی

دریل بادی یا پنوماتیک

دریل پنوماتیک یا بادی بهترین دریل ازنظر قدرت است که می‌تواند نسبت به نمونه‌های شارژی و برقی، توان بیشتری را تولید کند. اساس کار در این نوع از دریل، یک کمپرسور است که وظیفه دارد هوا را فشرده کرده و نیروی لازم را برای کار با این دستگاه فراهم کند. آنچه باعث شده این محصول به پرفروش ترین دریل برای کار در محیط‌هایی با احتمال آتش‌سوزی تبدیل شود؛ عدم نیاز آن به برق است. زیرا احتمال جرقه زدن یا اتصالی را از بین می‌برد.

 

مزایای دریل بادی

  • اندازه کوچک
  • وزن سبک
  • ایمنی بالا
  • استهلاک کم

معایب دریل بادی

  • وابستگی به فشار هوا و کمپرسور برای تولید قدرت

دریل چکشی تخریب

یکی از بهترین انواع دریل برای تخریب مصالح ساختمانی مانند سنگ یا هر سازه دیگر، دریل چکشی تخریب است. این محصول بسیار سنگین بوده و درعین‌حال از قدرت زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل در حین کار باید آن را بر روی یک سطح محکم، استوار کرد. سرعت و گشتاور بالای این دریل باعث شده که بتواند به‌خوبی به داخل مصالح ساختمانی مختلف نفوذ کرده و عملیات تخریب را با سرعت زیاد و صرف نیروی کم انجام دهد. برای کار با دریل چکشی تخریب، نیاز به قلم و مغار دارید.

مزایا و معایب بهترین دریل تخریبی چیست؟

مزایای دریل چکشی تخریب

  • دارای عملکرد ضربه‌ای برای افزایش قدرت تخریب
  • سرعت بالا
  • گشتاور زیاد

معایب دریل چکشی تخریب

  • وزن زیاد

 

چگونه بهترین مارک دریل را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین مارک دریل ازاین‌جهت اهمیت دارد که برندهای مختلف در تلاش هستند تا برای بهبود کیفیت محصولات خود، ویژگی‌های مختلف آن را بهبود ببخشند. برای مثال ظرفیت باتری دریل شارژی در میان برندهای مختلف متفاوت است؛ بنابراین انتخاب برند خاص، می‌تواند بر کیفیت کار شما تاثیر بگذارددرنتیجه باید در زمان خرید به‌خوبی با برندهای حاضر در این بازار آشنا شده و از فروشگاهی خرید کنید که امکان مقایسه میان محصولات مختلف را برای شما فراهم می‌کند. مهم‌ترین معیارها در انتخاب بهترین دریل از بهترین مارک عبارت‌اند از:

قدرت

قدرت دریل سیم‌دار برحسب وات و قدرت دریل بی‌سیم برحسب ولت سنجیده شده و تعیین‌کننده میزان توانایی دریل در انجام یک کار است. هرچه قدرت بیشتر باشد؛ توانایی دریل برای نفوذ به سطوح سخت نیز بیشتر خواهد بود. محدوده قدرت دریل‌ها از مارک‌های مختلف از 450 تا 1500 وات یا از 12 تا 20 ولت متغیر بوده و شما باید با توجه به نوع کاربرد، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

نوع استفاده

بسته به اینکه می‌خواهید از دریل چه استفاده‌ای کنید؛ بهترین مارک دریل را انتخاب نمایید. برای مثال برای استفاده‌های خانگی نیازی به تهیه دریل‌هایی با قدرت زیاد ندارید. بنابراین پیش از خرید باید هدف خود را مشخص کرده و بهترین گزینه را با در نظر گرفتن آن خریداری کنید.

سهولت استفاده

بسته به شرایط محل کار خود، باید دریلی را انتخاب کنید که کار را برای شما ساده می‌کند. برای مثال اگر دسترسی به انرژی برق ندارید؛ باید گزینه‌های شارژی یا بادی را انتخاب کنید. همچنین نمونه‌های ایستاده نیز برای کار در کارگاه بسیار مناسب هستند.

وزن

اگر می‌خواهید به‌طور دائمی دریل را در دست نگه داشته و یا در ارتفاع کار کنید؛ باید گزینه‌های سبک را انتخاب نمایید. زیرا سنگین بودن دریل، کنترل آن را مشکل کرده و باعث وارد شدن آسیب به دست شما خواهد شد.

منبع انرژی

دریل‌ها از سه طریق باتری، برق یا هوای فشرده انرژی خود را تامین می‌کنند؛ بهترین دریل از این نظر برای شما، دستگاهی است که با شرایط محیط کارتان همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر به پریز برق دسترسی داشته و نیاز به جابجایی مداوم ندارید؛ با خرید دریل برقی می‌توانید از قدرت بیشتری استفاده کنید.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد بهترین دریل

برندهای مختلف برای جذب مشتری، ویژگی‌های متفاوتی را در داخل محصولات خود پیاده‌سازی می‌کنند. برای مثال برخی از برندها انواع مختلفی از مته را ارائه می‌دهند که با سطوح مختلف سازگار است. همچنین رعایت اصول ارگونومی در طراحی دسته باعث می‌شود که شما در حین کار طولانی‌مدت خسته نشوید.

 

بسته به اینکه در چه شرایطی کار می‌کنید؛ معیارهای انتخاب بهترین دریل برای شما متفاوت خواهد بود. اما در هر صورت باید با تعیین دقیق نیازها، بهترین مارک دریل را انتخاب کرده و محصول خود را از آن خریداری کنید؛ به‌این‌ترتیب مطمئن خواهید شد که مدت زیادی می‌توانید از این ابزار استفاده کرده و نیازهای خود را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که معمولا پرفروش ترین دریل یکی از بهترین گزینه‌ها است و شما می‌توانید در زمان خرید، به ویژگی‌های آن اعتماد کنید.

فروشگاه اینترنتی جعبه ابزار،به شما کمک می کند تا فروشندگان انواع دریل را در تهران و شهر های دیگر پیدا کنید.

 

سوالات متداول


1_عوامل موثر در انتخاب بهترین مارک دریل چیست؟

قدرت.نوع استفاده.سهولت استفاده.وزن.ویژگی‌های منحصربه‌فرد بهترین دریل


2_بهترین دریل برای کار بر روی سطوح سخت کدام است؟

دریل بتن کن


3_انواع دریل کدامند؟

دریل پیج گوشتی شارژی.دریل چکشی.دریل بتن کن.دریل چکش تخریب.بادی و ستونی