Img

دریل یکی از پرکاربردترین ابزارها در صنایع مختلف است که در دو نوع شارژی و برقی به بازار عرضه می‌شود. به دلیل محدودیت‌هایی که دریل‌های برقی دارند، بسیاری از تعمیرکاران و صنعتگران به‌خصوص کسانی که به‌صورت سیار کار می‌کنند، به دنبال پیدا کردن بهترین دریل شارژی هستند. برای آن‌ها مهم است که بدانند بهترین مارک دریل شارژی چیست و چگونه می‌توانند دریل متناسب با کار خود خریداری کنند که برای مدتی طولانی کارشان را راه بیندازد. در این مطلب نکاتی را درباره خرید این ابزار بیان کرده و بهترین برند دریل شارژی را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

مزایای استفاده از دریل شارژی

در زمان خرید دریل شارژی یکی از سؤال‌ها این است که چرا باید چنین ابزاری را به یک ابزار برقی ترجیح داد؟ درواقع شما باید بدانید که چه چیز باعث می‌شود نوع شارژی از بادی یا برقی بهتر باشد و چه عواملی را باید در زمان تصمیم‌گیری خود در نظر داشته باشید. آشنایی با مزیت‌های دریل شارژی باعث می‌شود که شما دقیقا بدانید که چرا به آن نیاز دارید و چرا باید آن را بخرید.

ابعاد جمع‌وجور و وزن سبک

قطعات مورداستفاده در دریل‌های شارژی نسبت به نوع برقی کمتر هستند و این موضوع باعث می‌شود که اندازه این دریل‌ها کوچک‌تر بوده و کار با آن‌ها راحت‌تر باشد. ضمن اینکه وزن پایین این ابزار در زمان کار با آن دستان شما را خسته نمی‌کند تا بتوانید ساعات طولانی‌تری از روز را به کار بپردازید.

حمل آسان

دریل‌های شارژی اغلب سبک‌وزن هستند و به همین دلیل می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را در کیف کار خود قرار داده و به این‌طرف و آن‌طرف ببرید. ضمن اینکه نبود سیم در این دریل‌ها باعث می‌شود که بتوانید در طول کار بدون هیچ محدودیتی جابه‌جا شده و نیازی به قرار گرفتن در نزدیکی پریز برق نداشته باشید.

دریل پیچ گوشتی شارژی

امکان کار در محیط‌های سخت

با استفاده از این دریل‌ها می‌توانید در محیط‌های تنگ که کار در آن‌ها دشوار است، کار کنید. این دریل‌ها همچنین برای کار در مکان‌هایی که عبور از آن‌ها دشوار است یا در ارتفاع هستند هم کاملا مناسب خواهد بود.

ایمنی بالاتر

دریل‌های شارژی به دلیل نداشتن سیم، ایمنی بیشتری دارند. دیگر نیازی نیست نگران قطعی سیم، پاره شدن روکش آن، اتصالی، فرسودگی یا هر مشکل مشابه دیگری باشید. به همین دلیل استفاده از این دریل‌ها برای افراد مبتدی بسیار بهتر خواهد بود.

در مقاله « بهترین دریل » می‌توانید درباره راهنمای کامل خرید دریل در بازار ایران مطالعه کنید.

انواع دریل شارژی

بهترین دریل شارژی دریلی است که دقیقا برای کاربرد موردنظر شما ساخته شده باشد و به دلیل ساختار نامناسب یا قدرت کم و زیاد شما را در حین کار اذیت نکند. به همین دلیل هم هست که در زمان خرید، شناخت انواع دریل شارژی اهمیت زیادی دارد؛ که در ادامه این بخش به آن می‌پردازیم. نکته مهم این است که در حال حاضر هر نوع دریلی را می‌توان به‌صورت شارژی ساخت؛ اما با توجه به اینکه قدرت این ابزار اغلب از ابزارهای برقی کمتر است، باید در زمان خرید آن دقت بیشتری داشته باشید.

دریل شارژی ساده

این نوع دریل‌ها برای انجام سوراخ‌کاری‌های معمولی و خانگی که نیاز به دقت زیادی ندارند، استفاده می‌شوند. از این ابزار می‌توان برای سوراخ‌کاری آهن، چوب، دیوار و سطوح پلاستیکی استفاده کرد. به همین دلیل هم هست که کاربران خانگی یا صنعتگرانی که کارهای معمولی انجام می‌دهند، اغلب اقدام به خرید این نوع دریل می‌کنند.

دریل چکشی

دریل چکشی ازجمله دریل‌های بزرگ است که در زمان خرید آن‌، شناخت بهترین مارک دریل شارژی اهمیت زیادی دارد. این دریل‌ها اغلب سنگین‌وزن هستند و برای کارهای سوراخ‌کاری حرفه‌ای یا سنگ تراشی استفاده می‌شوند. این نوع ابزار دارای مته‌های مختلفی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان سوراخ‌هایی با اندازه‌های مختلف در سطوح متفاوت ایجاد کرد. قدرت بالای آن‌ها باعث می‌شود که برای انجام عملیات حفاری در آجر، بتن و سنگ مناسب باشند.

آچار بکس شارژی

دریل درایور

دریل درایور درواقع جایگزینی برای پیچ‌گوشتی شارژی است که سوراخ‌کاری و باز و بسته کردن پیچ را با دقت و ظرافت بالایی انجام می‌دهد. این دریل قدرت نسبتا کمی دارد و به همین دلیل هم هست که افراد حرفه‌ای‌تر ترجیح می‌دهند که از دریل‌های متفاوتی برای انجام هر کار استفاده کنند. این دریل‌ها اغلب برای کار با سطوح چوبی، پلاستیکی و سطح فلزی نازک استفاده می‌شوند.

عوامل موثر در تعیین قیمت دریل شارژی

عوامل مختلفی هستند که می‌توانند بر روی قیمت بهترین دریل شارژی تاثیر بگذارند. نوع دریل، ولتاژ کاری، نوع باتری، کیفیت موتور و کاربری دریل از عواملی هستند که در زمان قیمت‌گذاری آن در نظر گرفته می‌شوند. در این بخش به عوامل موثر بر قیمت و میزان تاثیر هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

برند تولیدکننده

معمولا بهترین برند دریل شارژی نسبت به برندهای معمولی موجود در بازار که برند چندان شناخته‌شده‌ای ندارند، قیمت بیشتری دارد. این قیمت اغلب به دلیل کیفیت تایید شده محصولات این برند است و بسیاری از مشتریان حرفه‌ای نیز ترجیح می‌دهند که به‌جای هزینه کردن برای تعمیرات یا خرید دوباره، از همان ابتدا مبلغ بیشتری برای خرید یک جنس باکیفیت بپردازند.

ولتاژ کاری

علاوه بر انتخاب بهترین مارک دریل شارژی در زمان تعیین قیمت، به ولتاژ کاری دریل نیز توجه می‌شود. با بالا رفتن این ولتاژ، قیمت دریل نیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع به این دلیل است که ولتاژهای بالا اغلب در کارهای حرفه‌ای و صنایع بزرگ به کار می‌روند و کاربران خانگی و صنعتگران معمولی به دنبال استفاده از ولتاژهای معمولی هستند. ضمن اینکه ولتاژ بالاتر نیازمند تجهیزات داخلی پیچیده‌تری است که هزینه‌های طراحی و ساخت را کمی بالا می‌برد و قیمت بالاتر آن کاملا طبیعی خواهد بود.

دریل پیچ گوشتی شارژی nec

نوع موتور

در انواع دریل شارژی از موتورهای بدون برس (براشلس) یا معمولی استفاده می‌شود. موتورهای براشلس به دلیل نبود برس و سیم‌پیچ خوردگی کمتری داشته و نیازی به تمیزکاری مداوم ندارند. ضمن اینکه به دلیل نبود اصطکاک در ساختار این موتورها، عملکرد بهتری داشته و دیرتر خراب می‌شود. به دلیل همین مزیت‌ها قیمت دریل‌هایی با موتور برس دار بالاتر است؛ اما می‌توان گفت که با توجه به طول عمر مناسب آن‌ها، هزینه بیشتری که اکنون می‌پردازید، در درازمدت برای شما کاملا به‌صرفه خواهد بود.

نوع باتری

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان انتخاب بهترین دریل شارژی نوع باتری آن است. در این دریل‌ها از باتری لیتیوم یا کادمیوم استفاده می‌شود. باتری‌های لیتیومی بسیار کوچک و سبک بوده و در برابر نوسانات ولتاژ در زمان شارژ مقاوم‌ترند. این باتری‌ها همچنین دوام شارژ طولانی‌تری داشته و در زمان کوتاه‌تری شارژ می‌شوند. این در حالی است که باتری کادمیوم یا نیکاد تنها قیمت کمتری دارد و هیچ‌کدام از این مزایا را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. به همین دلیل هم هست که بسیاری از کارشناسان معتقدند که خرید دریل‌هایی با باتری‌های لیتیوم برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود. هرچند که قیمت آن کمی بالاتر باشد.

توجه داشته باشید که قیمت بهترین دریل شارژی با توجه به ویژگی‌های مختلفی تعیین می‌شود و شما باید در زمان خرید همواره این نکته را به یاد داشته باشید که آیا وجود چنین مزیت‌هایی واقعا به کار شما می‌آید یا تحت تاثیر فروشنده قرار گرفته‌اید. در مورد ابزارهای برقی خرید از بهترین مارک دریل شارژی هیچ‌گاه به ضرر شما نخواهد بود. در میان تولیدکنندگان ایرانی شرکت‌های رونیکس، نووا و توسن بهترین ابزارها را تولید و آن‌ها را با قیمتی مناسب به بازار عرضه می‌کنند.

باتری دریل شارژی

خرید بهترین دریل شارژی برای همه صنعتگران و کاربران خانگی همواره یک معضل بوده است. بسیاری از آن‌ها دوست دارند کالایی بخرند که ضمن تناسب با کاربرد موردنظر آن‌ها، برای مدتی طولانی کار کند. کارشناسان حوزه ابزار آلات همواره برگ برنده خرید را انتخاب بهترین مارک دریل شارژی می‌دانند. شما باید برای شناخت این برندها با متخصصین این حوزه مشورت کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته باید به موارد دیگری مانند قدرت، ولتاژ کاری، کاربرد موردنظر، طول عمر و نوع باتری و... توجه داشته باشید. اغلب بهترین برند دریل شارژی همه این امکانات را به بهترین وجه برای شما فراهم می‌کند؛ اما بهتر است به‌جز برند به چیزهای دیگری هم توجه کنید.

 

سوالات متداول


1_بهترین دریل شارژی کدام است؟

دریلی است که دقیقا برای کاربرد موردنظر شما ساخته شده باشد

2_عوامل موثر در تعیین قیمت بهترین دریل شارژی چیست؟

برند تولید کننده.ولتاژ کاری.نوع موتور.نوع باتری


3_انواع دریل شارژی کدامند؟

دریل ساده.دریل چکشی. دریل درایور