Img

آچار بکس‌ها انواع مختلفی دارند که هریک برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند؛ به همین دلیل است که در زمان خرید هریک از این انواع باید به نکات مختلفی دقت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. به همین دلیل یک راهنمای خرید آچار بکس برقی و دیگر انواع آن را در این مقاله به شما ارائه داده‌ایم. این راهنمای خرید آچار بکس بادی و دیگر انواع آچار بکس، درواقع یک چک‌لیست است که باید در زمان خرید این آچار برای انتخاب بهترین گزینه، همراه خود داشته باشید.

نکات کلی برای خرید آچار بکس

در زمان خرید آچار بکس، فارغ از نوع آن باید نکات مختلفی مدنظر قرار دهید تا بتوانید به‌راحتی با استفاده از محصولی که می‌خرید؛ نیاز خود را برطرف نمایید. در این بخش به بررسی این نکات کلی پرداخته و تاثیر هریک از آن‌ها را در انتخاب شما موردبررسی قرار داده‌ایم.

قدرت

بسته به اینکه می‌خواهید چه کاری را با آچار بکس انجام دهید؛ قدرت متفاوتی را نیاز خواهید داشت. برای مثال برای انجام کارهای ساده و خانگی، آچار بکس دستی یا شارژی می‌تواند به‌راحتی نیاز شما را برطرف کند. اما نمونه‌های بادی به دلیل قدرت زیادی که دارند؛ معمولا در صنایع مربوط به خودرو و انجام کارهای حرفه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرند. حتی در میان نمونه‌های بادی نیز با توجه به نوع اتصالات و کمپرسور، قدرت آچار متفاوت بوده و می‌تواند در کارگاه‌های کوچک یا بزرگ مورداستفاده قرار بگیرد. به‌علاوه باید بگوییم که آچار بکس‌های برقی نسبت به نمونه‌های بادی از قدرت کمتری برخوردار بوده و سایز کوچک‌تری دارند.

امکان جابجایی

آچار بکس برقی که به نمونه سیم‌دار نیز معروف است؛ برای تامین نیروی موردنیاز خود باید به‌طور دائمی به منبع انرژی متصل باشد. درنتیجه استفاده از این نوع آچار ممکن است تا حدی قدرت جابجایی شما را محدود کند. همچنین نمونه‌های بادی نیز با توجه به‌اندازه لوله نازل و اتصالات به کمپرسور، دامنه حرکت محدودی خواهند داشت. البته نازل‌ها با اندازه متفاوتی در بازار موجود بوده و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. بنابراین اگر می‌خواهید به‌راحتی در محل کار خود جابجا شوید؛ بهتر است از نمونه‌های شارژی یا دستی استفاده کنید.

همچنین برای بررسی بهتر این معیار، باید به وزن آچار نیز توجه کنید؛ آچار بکس‌های بادی به دلیل عدم نیاز به پوشش‌های ایمنی و موتور، نسبت به نمونه‌های شارژی و برقی سبک‌تر هستند. به همین دلیل جابجایی و کار طولانی با آن‌ها راحت است. برخلاف انتظار، نمونه‌های شارژی به دلیل داشتن موتور و باتری، نسبت به دیگر نمونه‌ها وزن بیشتری دارند.

 

ایمنی

اگر ایمنی در حین کار برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ باید با توجه به شرایط کاری خود، بهترین آچار بکس را انتخاب کنید. برای مثال اگر در مکان مرطوب یا در مجاورت آب کار می‌کنید؛ بهتر است نمونه بادی را انتخاب نمایید. همچنین نمونه‌های شارژی نیز به دلیل نداشتن سیم، از ایمنی بیشتری نسبت به آچار بکس‌های برقی برخوردار هستند.

قیمت

قیمت انواع آچار بکس تا حد زیادی به نوع و قدرت آن بستگی دارد؛ به همین دلیل است که نمونه‌های مختلف آچار بکس برقی و بادی نیز در بازه قیمتی متفاوتی قرار می‌گیرند. برای استفاده در مصارف خانگی، بهتر است از آچار بکس‌های دستی استفاده شود که قیمت بسیار کمتری دارند.

همچنین نمونه‌های برقی نیز به دلیل مناسب بودن قیمت، برای مصارف خانگی گزینه‌های مناسبی هستند. بااین‌حال بهتر است از این نمونه در کارگاه‌های کوچک استفاده نکنید؛ زیرا احتمالا مصرف برق شما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. در این کارگاه‌ها، نمونه‌های بادی ازنظر مصرف انرژی به‌صرفه‌تر هستند.

طراحی

فرقی نمی‌کند که کدام‌یک از انواع آچار بکس را تهیه می‌کنید؛ درهرحال در طراحی این نوع از آچار باید اصول ارگونومیک رعایت شده باشد. در این صورت شما می‌توانید به‌راحتی این آچار را در دست گرفته و مدت طولانی با استفاده از آن کار کنید. رعایت اصول ارگونومیک باعث بهبود بازدهی شما شده و کار طولانی را برای شما ساده‌تر خواهد کرد.

 

برند

یکی دیگر از موارد مهم در راهنمای خرید آچار بکس برقی یا دیگر انواع آن، برند تولیدکننده این ابزار است. برندهای مختلف امکانات متفاوتی را در محصولات خود ارائه داده و به‌این‌ترتیب دست شما را در زمان کار کردن باز می‌گذارند. برای مثال برخی از برندها، نمونه‌هایی از آچار بکس را با سری قابل تعویض ارائه می‌دهند تا شما با خرید یک دسته و سری‌های مختلف، بتوانید پیچ‌های مختلفی را باز و بسته کنید. در کنار این‌ها شیوه ساخت و مواد اولیه نیز در کیفیت آچار بسیار تأثیرگذار هستند که برند تولیدکننده نقش زیادی در آن دارد.

در مقاله دیگری در سایت جعبه ابزار، در مورد انواع آچار صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را نیز مطالعه کنید.

راهنمای خرید آچار بکس برقی

آچار بکس برقی یکی از پرکاربردترین انواع این آچار است که می‌تواند سرعت کار را تا حد زیادی بالا برده و نیروی موردنیاز برای باز و بسته کردن پیچ‌ها را کاهش می‌دهد. این نوع از آچار انرژی موردنیاز خود را از یک منبع برق تامین کرده و برای کار کردن، نیاز به اتصال دائمی به این منبع دارد. البته نمونه‌ای از آچار بکس برقی وجود دارد که با باتری کار میکند و می‌توان آن را در مکان‌هایی که دسترسی به برق وجود ندارد؛ به کار گرفت. اما قدرت نمونه‌های شارژی کمتر است. در این بخش به بررسی معیارهای مهم در زمان خرید آچار بکس برقی پرداخته‌ایم.

قدرت یا ظرفیت باتری

یکی از مهم‌ترین موارد در زمان خرید آچار بکس برقی، قدرت آن است؛ قدرت نمونه‌های سیم‌دار معمولا برحسب وات بیان شده و قدرت نمونه‌های بی‌سیم برحسب ولت سنجیده می‌شود. در خرید آچار بکس سیم‌دار باید دقت کنید که این قدرت با کاری که می‌خواهید با آچار انجام دهید، متناسب باشد تا بتواند قدرت کافی را برای این کار فراهم کند.

بکس بادی

گشتاور

مهم‌ترین معیاری که تعیین‌کننده سرعت و قدرت آچار بکس برقی در زمان کار است؛ گشتاور تولیدشده توسط این نوع از آچار است. هرچه گشتاور بیشتر باشد؛ سرعت کار آچار بکس برقی نیز بالاتر می‌رود.

داشتن قابلیت shutoff

در زمان خرید آچار بکس برقی دقت کنید که این محصول باید قابلیت shutoff داشته باشد؛ باوجود این قابلیت، به‌محض به پایان رسیدن کار آچار به‌طور خودکار خاموش می‌شود. حتی اگر دست شما بر روی شاتر قرار داشته باشد؛ باز هم با به پایان رسیدن کار، آچار خاموش خواهد شد. به‌این‌ترتیب پیچ در اثر سرعت بالا آسیبی ندیده و شکسته یا خرد نخواهد شد.

گارانتی

در زمان خرید آچار بکس برقی باید علاوه بر دقت به کیفیت ساخت محصول، به گارانتی موتور و قطعات آن نیز دقت کنید. در این مورد برند تولیدکننده اهمیت زیادی پیدا میکند؛ زیرا شرکت‌های مختلف، ضمانت‌های متفاوتی را برای محصولات خود ارائه می‌دهند.

راهنمای خرید آچار بکس بادی

بکس بادی یکی از پرکاربردترین انواع آچار در تعمیرگاه‌های اتومبیل و صنایع خودروسازی است. در کنار این‌ها قدرت بیشتری که نسبت به نمونه‌های برقی تولید میکند، در کنار مصرف برق پایین‌تر، باعث شده که کارگاه‌های کوچک نیز از این ابزار برای راه انداختن کار خود استفاده کنند. اما در زمان خرید بکس بادی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اندازه درایو

در زمان خرید آچار بکس بادی باید به اندازه درایو و تناسب آن با کار خود دقت ویژه‌ای کنید؛ در غیر این صورت ناچار خواهید بود که یک تبدیل بکس یا ست آچار بکس را خریداری کرده و به‌این‌ترتیب هزینه‌های شما افزایش خواهد یافت.

گشتاور

همانند آچارهای بکس برقی، گشتاور در زمان خرید نمونه‌های بادی نیز اهمیت دارد؛ بسته به اندازه پیچ‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید، باید گشتاور مناسب را انتخاب نمایید. در صنایع اتومبیل معمولا بکس بادی با بیشترین حد گشتاور انتخاب می‌شود؛ زیرا با این کار هزینه خرید تا حد زیادی کاهش یافته و می‌توان بیشترین بازدهی را دریافت کرد.

اندازه و جنس اتصالات کمپرسور

کمپرسور یکی از اجزای مهم در آچار بکس بادی است که نیروی موردنیاز آن را تامین میکند؛ هرچه جنس اتصالات و قطعات کمپرسور بهتر باشد، شما تا مدت بیشتری می‌توانید از آچار بکس استفاده کنید. همچنین اگر نیاز به جابجایی مداوم در حین کار دارید؛ باید طول اتصالات را تا حد امکان بلند انتخاب کنید.

مکانیسم کاری آچار بکس بادی

در راهنمای خرید آچار بکس بادی باید به این نکته اشاره کنیم که این نوع آچار، دارای کلاچ‌های مختلفی است که اصول عملکردی خاص خود را دارند. برای مثال نمونه‌های دارای پین کلاچ می‌توانند گشتاور پایداری را تولید کرده و در خطوط مونتاژ اتومبیل مورداستفاده قرار بگیرند. همچنین این نوع از آچارهای بکس، صدا و لرزش کمی دارند.

چکش دوقلو و دو چکش از محبوب‌ترین مکانیسم‌های آچار بکس بادی هستند که به ایجاد گشتاور زیاد و پایدار کمک می‌کنند؛ با این تفاوت که لرزش ایجادشده در دو چکش بیشتر از نمونه دوقلو است. این محصولات در مواردی مورداستفاده قرار می‌گیرد که مدت‌زمان کار طولانی باشد. همچنین به دلیل داشتن چکش، می‌تواند از پس باز کردن سخت‌ترین پیچ‌ها برآیند.

مکانیسم دیگر آچار بکس بادی، چکش بزرگ نام دارد که ضمن ایجاد گشتاور پایدار، می‌تواند از راه‌اندازی تصادفی آچار و وارد شدن آسیب به پیچ جلوگیری کند. به همین دلیل این محصول بیشتر در زمینه تعمیرات و سرویس کاربرد دارد.

در مکانیسم چکش متحرک، هر بار چرخش با یک ضربه همراه است که باعث شده انجام کارهای تعمیراتی ساده‌تر شود؛ آچار بکس‌هایی با این مکانیسم برای کارهای سبک مناسب هستند. چکش بدون پین نیز قادر به تولید گشتاور فوق‌العاده‌ای است که لرزش کمی تولید کرده و برای انجام کارهای سنگین مناسب است.

 

انتخاب بهترین آچار بکس، بسته به کاربردی دارد که از آن انتظار دارید؛ به عبارت بهتر باید پیش از اقدام برای خرید این ابزار، هدف خود را به‌طور کامل مشخص کرده و بدانید که دقیقا به چه ابزاری نیاز دارید. در این مقاله راهنمای خرید آچار بکس برقی و بادی را به شما ارائه دادیم. همچنین معیارهایی کلی را برای انتخاب بهترین نوع آچار بکس در اختیار شما گذاشتیم تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

 

سوالات متداول


1_یکی از پرکاربردترین انواع آچار در تعمیرگاه‌های اتومبیل و صنایع خودروسازی کدام است؟

آچار بکس بادی


2_برای خرید آچار بکس باید به چه نکاتی دقت کرد؟

قدرت.امکان جابجایی.ایمنی.قیمت.طراحی.برند


3_راهنمای خرید آچار بکس برقی چیست؟

قدرت یا ظرفیت باتری.گشتاور.داشتن قابلیت shutoff. گارانتی.